شناسهٔ خبر: 41362 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

تشریح آخرین به‌روزرسانی سامانه‌های ۱۴۱/ بهره‌مندی کاربران از اطلاعات هواشناسی داخلی و خارجی/ افزایش سرعت پردازش اطلاعات در سامانه و اپلیکیشن

شهرام آدم نژاد معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از آخرین به‌روزرسانی سامانه‌های ۱۴۱ خبر داد و گفت: در راستای حفظ حقوق شهروندی، رعایت اصول مشتری مداری و ارتقا کیفیت خدمات، سرویس‌ها و گزینه‌های جدیدی در آخرین نسخه اپلیکیشن و تارنمای (وب‌سایت) ۱۴۱ اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم‌نژاد با اشاره به آخرین به‌روزرسانی و اطلاعات اضافه‌شده در آخرين نسخه اپليكيشن ۱۴۱ (نسخه ۳.۲.۳ كه هفته گذشته منتشر شد) و تارنمای (وب‌سایت) ۱۴۱ به خبرنگار پایگاه خبری گفت: در بخش وب‌سایت اطلاعات متعددی همچون نمايش كريدورهاي پر تقاضاي سفر ازجمله هراز ،چالوس، فيروزكوه و.... اضافه‌شده است.  به‌علاوه  مردم زین پس می‌توانند از طریق وب‌سایت ۱۴۱ از خدمات جدیدی همچون مسیر‌یابی، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا و تخمین زمان سفر بهره‌مند‌ شوند.

وی افزود: همچنین در خدمات جدید، امكان ارسال وضعيت آب‌وهوا و زمان سفر در سرويس‌هاي مسيريابي از طريق پيامك، ايميل و پیام‌رسان‌های اينترنتي براي متقاضيان نیز فراهم‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در ضمن باهدف افزايش ايمنی عبور و مرور در جاده‌های كشور، گذرگاه‌های ايمن (تقاطع‌های) ريل و جاده ،بر روی نقشه در وب‌سایت نیز نمايش داده‌شده است.

برای دانلود اپلیکشین تلفن‌ همراه ۱۴۱ به اینجا و یا به این آدرس مراجعه کنید

آدم نژاد در ادامه بیان داشت: اطلاعات وضعيت ترافيك راه‌های شرياني با تهيه نقشه ترافيك بر خط، پیش‌بینی هواشناسی با استفاده از خدمات سرویس‌های هواشناسی داخلی و خارجی و نمایش اطلاعات دوربین‌های نظارتی به تفكيك استان نیز از جمله خدمات دیگری محسوب می‌شود که از طریق وب‌سایت ۱۴۱ قابل مشاهده است.

وی در ادامه به جدید‌ترین اطلاعات و خدمات ارائه‌شده در آخرین به‌روزرسانی نسخه اپلیکیشن موبایلی ۱۴۱ اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در چهارراه ترانزیتی جهان و حجم قابل‌توجه عبور کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از طریق ناوگان خارجی در کشور به‌علاوه توجه به مسئله توریسم و گردشگری بین‌المللی که در ایران رو به افزایش است، نسخه انگلیسی نرم‌افزار كاربردی تلفن همراه برای نسخه اندرويد نیز منتشرشده است.    

به گفته وی، جهت حركت خودرو‌ها و فاصله از مبدأ در عكس‌های نمايش داده شده از دوربين‌های نظارتی هم به‌صورت مشترک در سايت و اپليكيشن قابل‌مشاهده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: همچنين برای افزايش سرعت نمايش اطلاعات در سايت و اپليكيشن از روش‌های علمي توزيع محتوا در سرورهاي مختلف در سطح کشور استفاده‌شده است.

نظر شما